Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 1 maja 2025 22:23
DANE KONTAKTOWE
 
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Adres:

ul. Jagiellońska 7

34–500 Zakopane

NIP: 736-10-65-088

Bezpośredni numer telefonu:

18 20 147 33

E-mail: [email protected]

E-PUAP: /mopszakopane/skrytkaESP

Godziny otwarcia:

poniedziałek, w godz. 9.00 – 16.00
wtorek, w godz. 9.00 – 14.00
środa - dzień wewnętrzny
czwartek, w godz. 9.00 – 14.00
piątek, w godz. 9.00 – 14.00

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakopanem zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej MOPS w Zakopanem - https://mopszakopane.pl/ 

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 28 marca 2025 r.

  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 01 kwietnia 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny,  w oparciu o „Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego”, opracowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.   

Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • niektóre filmy nie posiadają audiodeskrypcji,

  • część plików opublikowanych w serwisie to skany dokumentów opublikowane w formacie .pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR),

  • niektóre z załączników mogą nie spełniać wszystkich przepisów z zakresu dostępności cyfrowej,

  • niektóre z grafik nie posiadają tekstów alternatywnych,

Powody wyłączenia:

  • podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami formularza kontaktowego;

  • nie ma możliwości przesyłania faksów;

  • podmiot nie korzysta z tłumacza języka migowego przez stronę internetową i/lub aplikacje (tłumaczenie online);

Dostępność informacyjno – komunikacyjna:

  • możliwość zmiany kontrastu na stronie internetowej;

  • responsywność strony dla urządzeń mobilnych;

  • podkreślenie łączy na stronie internetowej;

  • możliwość nawigowania po stronie internetowej za pomocą klawiatury oraz dodatkowe skróty przy korzystaniu z klawiatury;

  • na stronie internetowej możliwość zmiany ustawień czcionki na czytelną lub domyślną;

  • strona internetowa ma możliwość zmiany ustawień animacji;

  • na stronie internetowej używa się tekstu alternatywnego;

  • zamieszczanie filmów wyłącznie z napisami (transkrypcja);

  • kontakt z tut. Ośrodkiem za pomocą poczty elektronicznej;

  • przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych;

  • komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych; 

Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, których z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Skróty klawiszowe
Na stronie MOPS Zakopane – www.mopszakopane.pl można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, tel. 18 20 147 33 lub e-mail: [email protected] 

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,

  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),

  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,

  • opisz, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę możesz złożyć również wtedy, gdy nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Dyrekcji Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej:

  • Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zakopanem - Dyrektor Pani Urszula Chowaniec -Bombac,

  • adres: ul. Jagiellońska 7, 34-500 Zakopane,

  • e-mail: [email protected]

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:

1. Do budynku przy ul. Jagiellońskiej 7 (siedziba MOPS) prowadzi jedno wejście z podjazdem dla wózków inwalidzkich, zabezpieczone barierkami. Sala Obsługi Klienta znajduje się na poziomie 0, po lewej stronie od wejścia głównego, gdzie nie ma progów i schodów utrudniających dostęp osobom poruszającym się na wózku, niewidomym i niewidzącym. Nad wejściem znajduje się system głosowy naprowadzający dźwiękowo. 
W razie potrzeby pracownik może zejść do klienta lub pójść do jego miejsca zamieszkania. 
W budynku nie ma windy. Toaleta wyposażona w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych znajduje się na poziomie 0. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. MOPS dysponuje również krzesełkiem ewakuacyjnym oraz krzesłem transportowym. W budynku ośrodka, jest możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidzących i słabowidzących.

2. Do budynku przy ul. Spyrkówka 20a (Noclegownia) prowadzi jedno wejście z podjazdem dla wózków inwalidzkich, przy którym znajduje się miejsce parkingowe. Łazienka i toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na poziomie 0. W budynku przez całą dobę pełni dyżur opiekun, który w razie potrzeby udziela pomocy i wsparcia. W budynku nie ma windy. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidzących i słabowidzących.

Podziel się