Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 2 listopada 2025 13:52
DANE KONTAKTOWE
 
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Adres:

ul. Jagiellońska 7

34–500 Zakopane

NIP: 736-10-65-088

Bezpośredni numer telefonu:

18 20 147 33

E-mail: [email protected]

E-PUAP: /mopszakopane/skrytkaESP

Godziny otwarcia:

poniedziałek, w godz. 9.00 – 16.00
wtorek, w godz. 9.00 – 14.00
środa, w godz. 9.00 - 13.00 
czwartek, w godz. 9.00 – 14.00
piątek, w godz. 9.00 – 14.00

Spotkania Seniorów

Infolinia 116 123 - pierwsza pomoc psychologiczna w zasięgu telefonu i internetu

Coraz więcej osób zmaga się z przeciążeniem emocjonalnym, stanami depresyjnymi, problemami w relacjach, poczuciem osamotnienia czy uzależnieniem od alkoholu. W sytuacjach kryzysowych wsparcia udzielają konsultanci poradni telefonicznej 116 123 oraz platformy 116sos.pl - dostępni anonimowo, bezpłatnie i o każdej porze. W ciągu ostatniego roku odebrali niemal 50 tysięcy telefonów i odpowiedzieli na ponad 30 tysięcy wiadomości na czacie. Dzięki rekordowej dotacji z Ministerstwa Cyfryzacji, NASK będzie mógł kontynuować i rozwijać to ważne wsparcie przez kolejnych 12 miesięcy.
  • Źródło: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/infolinia-116-123--pierwsza-pomoc-psychologiczna-w-zasiegu-telefonu-i-internetu2
zdrowie psychiczne, NASK, platforma 116sos.pl. 116 123, Niebieska Linia, infolinia, platforma pomocowa, pomoc psychologiczna, pierwsza pomoc psychologiczna

Rozwiązania, które realnie zmieniają życie ludzi. Poradnia telefoniczna 116 123 i platforma 116sos.pl to konkretna pomoc, dostępna natychmiast. Osoby w kryzysie emocjonalnym często nie mogą czekać tygodniami na wizytę u specjalisty. Anonimowa rozmowa telefoniczna lub online może być “pierwszą pomocą”, która dostępna jest od ręki.

Rekordowe wsparcie finansowe od resortu cyfryzacji

Resort cyfryzacji podpisał z NASK kolejną umowę dotacyjną, tym razem o rekordowej wartości ponad 11 mln zł. Pozwoli to na utrzymanie platformy 116sos.pl, zatrudnienie większej liczby konsultantów i inwestowanie w narzędzia, niezbędne do niesienia wsparcia osobom w kryzysie.

W NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) mają wiedzę, z zakresu zapewnienia cyberbezpieczeństwa oraz dbania o zdrowie psychiczne obywateli. Dlatego, dzięki Ministerstwu Cyfryzacji, które od samego początku finansuje projekt, zapewnia możliwość działania bezpłatnej poradni telefonicznej 116 123 oraz platformy 116sos.pl. Dyżury pełnią wykwalifikowane konsultantki i konsultanci Niebieskiej Linii.

Dowiedz się więcej o platformie 116sos.pl

116 123 na Pol’and’Rock

Raport Niebieskiej Linii pokazuje, że platforma 116sos.pl i poradnia telefoniczna 116 123 stanowią bezpieczną i co najważniejsze dostępną od ręki formę kontaktu dla dorosłych, potrzebujących wsparcia. Z pomocy konsultantów można skorzystać całodobowo.
W najbliższym czasie eksperci z NASK, którzy reprezentują platformę 116sos.pl, obecni będą na festiwalu Pol’and’Rock. Będzie można dowiedzieć się, jak działa pomoc przez telefon, z jakimi problemami można się zgłosić i jak wygląda rozmowa z konsultantem.

Współpraca NASK z IPZ
NASK kontynuuje współpracę z Instytutem Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (IPZ). Dzięki umowie z maja 2025 obsługę platformy 116sos.pl powierzono ponownie właśnie Niebieskiej Linii IPZ. To organizacja, która od ponad 30 lat realizuje zadania dotyczące przeciwdziałania przemocy domowej i wspiera osoby w kryzysie. Dzięki kompetencjom technologicznym NASK i unikalnym doświadczeniom IPZ w obszarze zdrowia psychicznego możliwe jest skuteczne niesienie pomocy.

Gdzie szukać wsparcia?

Pomoc dla dzieci i młodzieży

Wsparcie w ramach 116 123 i 116sos.pl kierowane jest do osób dorosłych. Osoby poniżej 18. roku życia powinny skontaktować się z organizacjami specjalizującymi się w pomocy dzieciom i młodzieży, których oferta jest lepiej dostosowana do ich potrzeb.

Sprawdź, gdzie warto się zgłosić


Podziel się