Dzieciństwo bez Przemocy jest coroczną inicjatywą, mobilizującą całe społeczeństwo. Od rodzin i szkół, przez instytucje publiczne, organizacje i samorządy, po biznes i media. To realna ochrona dzieci przed przemocą oraz budowa bezpiecznego, pełnego szacunku dzieciństwa. Uroczysty finał - 19 listopada – zaplanowano w Międzynarodowym Dniu Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci. Tego dnia obiekty w całej Polsce będą symbolicznie podświetlone na czerwono.
Pokazanie skali i różnorodności przemocy wobec dzieci
Kampania koncentruje się na fizycznej, emocjonalnej, psychicznej oraz internetowej formie przemocy. Promuje odpowiedzialne, pełne szacunku wsparcie wychowania tzw. uważne rodzicielstwo. Edukacja i profilaktyka prowadzona jest podczas webinarów i lekcji online dla uczniów, rodziców i profesjonalistów. Informacje zawarte są w materiałach edukacyjnych i promocyjnych, kampaniach medialnych (spoty TV/ radio/ outdoor), podczas lokalnych konferencji, szkoleń, happeningów, marszy. To także wspieranie systemowych rozwiązań ochrony dzieci, w tym poprawa procedur, przeciwdziałanie i reakcje instytucji.
Zgłoszenie jest bezpłatne a udział dobrowolny
Instytucje, organizacje, placówki oświatowe i opiekuńcze, urzędy i grupy nieformalne mogą:
- zgłosić udział online dziecinstwobezprzemocy.pl
- zrealizować co najmniej jedną inicjatywę edukacyjną (lekcje, webinary, warsztaty, spotkania)
- udostępniać materiały kampanii w mediach, na swoich stronach i w placówkach
- dołączyć do symbolicznego podświetlenia budynku na czerwono w dniu finału
Zgłoszenie jest bezpłatne, udział dobrowolny, a każdy uczestnik będzie widoczny na interaktywnej mapie kampanii.
Aby chronić najmłodszych przed przemocą
Każdy, kto angażuje się w kampanię ma realny wpływ społeczny (edukuje, chroni i buduje świadomość, aby chronić najmłodszych przed przemocą), wzmacnia wrażliwość społeczeństwa na potrzeby i prawa dziecka, pokazuje swoje zaangażowanie (czy to instytucji, organizacji, czy własne) na rzecz dobra najmłodszych.
To ważny komunikat w stronę społeczeństwa
Partnerem głównym jest rzeczniczka praw dziecka, pełniąca kluczową rolę w kampanii. Patronat honorowy objął marszałek Sejmu, marszałkini Senatu oraz ministra ds. równości, co świadczy o szerokim poparciu instytucjonalnym i społecznym. Lokalnym koordynatorem kampanii jest Fundacja To ja – Dziecko im. Kamilka Mrozka.